

The Super NES was released in North America on August 23, 1991, with its launch titles being Super Mario World, F-Zero, Pilotwings, Gradius III and SimCity.

There are 978 Japanese exclusives, 111 US exclusives, and 34 European exclusives.

295 releases are common to all regions, 148 were released in Japan and the US only, 165 in Europe and the US, and 28 in Japan and Europe.
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Of the console's 1,757 official releases, 721 were released in North America plus 4 championship cartridges, 522 in Europe, 1,448 in Japan, 231 on Satellaview, and 13 on Sufami Turbo. Alternatively, disconnecting one pin of the console's lockout chip will prevent it from locking the console, although hardware in later games can detect this situation. This can be overcome through the use of adapters, typically by inserting the imported cartridge in one slot and a cartridge with the correct region chip in a second slot. Internally, a regional lockout chip within the console and in each cartridge prevents PAL region games from being played on Japanese or North American consoles and vice versa. The physical incompatibility can be overcome with use of various adapters, or through modification of the console. The cartridges are shaped differently for different regions North American cartridges have a rectangular bottom with inset grooves matching protruding tabs in the console, while other regions' cartridges are narrower with a smooth curve on the front and no grooves. The Super Nintendo Entertainment System (SNES) video game console has a library of games, which were released in plastic encased ROM cartridges. Super Nintendo Entertainment System cartridges.
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Nreal está comerciando deliberadamente con los derechos de Epic, causando confusión y actuando con insensible indiferencia hacia los derechos prioritarios de Epic ".Ĭitando una solicitud de marca pendiente de Nreal, Epic también sugirió que, además de que Nreal lance su primer producto en un espacio en el que Epic ya ha entrado, la otra parte está planeando una mayor usurpación de los derechos de Epic, ya que está interesada en posicionarse como competidor directo mediante el uso de sus gafas para el "diseño y desarrollo de software de juegos de ordenador y software de realidad virtual".Įpic solicita una orden judicial que obligue a Nreal a retirar su solicitud de marca, así como una indemnización por daños y perjuicios no especificada. Nreal no solo vende gafas, sino que ya ha desarrollado y vendido un juego para ser utilizado con esas gafas. Nreal era y es muy consciente de la existencia de Epic y de sus marcas Unreal. " En la sección de desarrolladores del sitio web de Nreal figura Unreal Engine de Epic Games como una de las tres plataformas de desarrollo que estarán disponibles para que los desarrolladores creen contenidos para las gafas de Nreal. " No es casualidad que Nreal haya nombrado sus gafas con el nombre del motor líder del sector para la creación de contenidos tridimensionales inmersivos e interactivos ", dice la demanda. Su compra de Realit圜apture Software a principios de este año sugiere que están planeando hacer algunos avances reales en ese segmento, mientras que la adquisición de Artstation cuenta como otro notable paso en esa dirección. Aunque Epic no posee ningún hardware de realidad aumentada, la empresa ha mostrado su interés en la tecnología de RA y RV y, en la demanda, afirma que ambas compañías compiten en el mismo mercado.
